محل تبلیغات شما
نحوه خواستگاری  و در نتیجه  عروسی بطور خیلی خلاصه و مفید بیان شده است .تصویر ها در مورد دشمن زیاری مربوط بچند سال قبل در بهاری با نوسان گردو غبار محلی و آلودگی هوای جنوبی ، غربی میباشد .
حوه خواستگاری  و در نتیجه  عروسی بطور خیلی خلاصه و مفید بیان شده است .تصویر ها در مورد دشمن زیاری مربوط بچند سال قبل در بهاری با نوسان گردو غبار محلی و آلودگی هوای جنوبی ، غربی میباشد . »»»»»»حال که بنحوی در منزل یا فضای محل کار  در هر حال آهنگ گوش میدهی در فضای رویا ها و با چای و شاید قهوه و یا ناخنک به شیرینی و یا مجبور به خارج شدن از منزل برای خرید نان و لوازم دیگر میز و گوشی را فعلا ترک میکنید یا در فکر خرید چیزهای دیگری که میبایست میخریدید ولی با توجه به اوضاع ویروس نتوانستید و موفق به خرید نشدید یا ایراد فرزندان را باید بجا آورید و انها را ساکت و ارام نموده  و بهر بهانه و سبب دیگر میز را مجدا  ترک میکنید اگر علاقه بهر موضوع مطلبی دارید  با اطمینان کافی دوباره سر لبتاب یا گوشی گشوده و ادامه خواهد یافت . خدا ان روزی را نیاورد که مرض و بیماری حتی کم و کوتاه سر وقتتان اید بازهم تا توان دارید باید خود را مشغول نموده تا این روزها سپری شود و آه و حسرت ها به پایان رسد .هیچی دیگه همین بود و بس سلامت و تندرست و خوشحال باشید اما آرزو بدل تا دیر وقت نباشید . !!! »»»»»»

 


.ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡﺍﻗﻮﺍﻡ ﺍﯾﺮﻧﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﮕﺎﺭﯼ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺑﯿﻦ ﺯﻭﺟﯿﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺍﺩﺍﻣﻪﺩﺍﺭﺩ .ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﮐﻪ ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﺎ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﻄﻮﺭ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﻪ ﺍﻥ ﻣﺮﺍﺳﻢﮐﻬﻦ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﯿﭙﺮﺩﺍﺯﯾﻢ .ﺧﻮﺍﺳﺘﮕﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﭘﺴﺮﺑﺎ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻥﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ  بعنوان قاصد ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﻃﺎﯾﻔﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﺧﺘﺮ ، ﻭﯼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺪﺭﺵ  ﺧﻮﺍﺳﺘﮕﺎﺭﯼﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺗﺎ ﻣﻮﻋﺪ ﻣﻘﺮﺭ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﭘﺪﺭ ﺩﺧﺘﺮ ﻭ ﺷﻮﺭ ﻭ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻭ ﻓﺎﻣﯿﻞ ﻫﺎﯼ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪﺻﺒﺮ ﭘﯿﺸﻪ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻩ (خانواده داماد )ﻭ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯿﻤﺎﻧﺪﻧﺪ ﻭ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺭ ﻣﻮﻋﺪ ﺳﭙﺮﯼ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕﺟﻮﺍﺏ ﻣﺴﺎﻋﺪ ﻭ ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﺧﺘﺮ ، ﺭﻓﺖ ﻭ ﺍﻣﺪ ﻫﺎ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﻣﺮﺣﻠﻪ  ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻭ ﮔﭗ ﻭﮔﻔﺖ  ﻫﺎ ﺩﺭﯾﮏ ﺟﻠﺴﻪ ﻣﻬﻢ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺧﻮﺍﺳﺘﮕﺎﺭﯼ ﺑﻌﻠﻪﺑﺮﻭﻥ (ﺑﻠﻪ ﺑﺮﻭﻥ ) ﺩﺭﺟﺮﯾﺎﻥ ﻭﺗﺼﻤﯿﻢ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻋﻘﺪ ﻭ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻭ ﺑﺤﺚ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻬﺮﯾﻪ  ﻭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻭﻧﺤﻮﻩ ﻣﺮﺍﺳﻢ  ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺩﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯿﮕﺮﺩﯾﺪ. . ﻣﺒﻠﻎ ﻭ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻣﻬﺮﯾﻪ ﻫﻢ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻋﺮﻭﺱ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﮐﺮﺩ ﺑﻪ ﭼﺎﻧﻪ ﺯﻧﯽ ﻣﯿﭙﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪﻭ ﺭﻭﯼ ﻣﻘﺪﺍﺭ، ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻣﯿﮑردند ﻭ ﺑﻌﺪ ﻫﻢ بعنوان یک سند معتبر و قابل قبول همگان ﺛﺒﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﻻ‌ﺯﻡ ﺍﻻ‌ﺟﺮﺍ بود  .ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯﻣﺒﺎﻟﻎ ﻭ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻣﻬﺮﯾﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻃﺎﯾﻔﻪ 5ﺍﻟﯽ ﺩﻩ ﻣﻦ (ﮐﻪ ﻫﺮ ﻣﻦ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ7ﮐﯿﻠﻮ ﺣﺎﻻ‌ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ) ﭘﺮ ﻗﻮ ﻭﭘﺮ ﮐﺒﮏ ﻭ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ ﻭ ﭘﻮﻝ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺣﺪ 1000 ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﻭﻫﺮ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺑﺤﺚ ﻭﺗﺒﺎﺩﻝ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﻭ  افزایش بین طرفین  ﺗﻼ‌ﺵ ﺳﺮ ﺳﺨﺘﺎﻧﻪ ﻣﯿﮑﺮﺩﻧﺪ   . ﺑﻌﺪﺍﺯ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺟﻠﺴﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺟﻠﺴﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﻫﻢ ﻣﻘﺪﻣﺎﺕ ﻋﻘﺪﻭ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻭ ﺗﻬﯿﻪ ﺟﻬﯿﺰﯾﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺑﻪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﭘﺪﺭ ﻋﺮﻭﺱ ﻟﻮﺍﺯﻡ ﻭ ﺳﺎﯾﻞ ﺯﻧﺪﮔﯽﺭﺍ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﻣﻠﺰﻡ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﺗﻬﯿﻪ همه اقلام باید ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﻋﻘﺪ ﻭ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻭ  ﺻﻮﺭﺕﻧﺎﻣﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﻣﻀﺎ ﭼﻨﺪ ﺗﻦ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻋﺮﻭﺱ ﻣﯿﺷﺩ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺳﻢﻋﻘﺪ ﻭ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻭﻗﻔﻪ ﻭ ﺍﺷﮑﺎﻝ پیش نیاید  . ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﻋﻘﺪ ﻭﻋﺮﻭﺳﯽ  ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺍﺟﺮﺍ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﯾﮏ ﻫﻔﺘﻪ ﺗﺎ ﯾﮏ ﻣﺎﻩ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻋﻘﺪ ﻭ ﺳﭙﺲﻋﺮﻭﺳﯽ ﺳﺮ ﻣﯿﮕﺮﻓﺖ (ﮐﻪ ﻋﻘﺪ ﻫﻤﺎﻥ ﺷﺐ ﺣﻨﺎ ﺑﻨﺪﺍﻥ ﺍﺟﺮﺍ ﻣﯿﺸﺪ) ﻭ ﺟﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺣﻨﺎ ﺑﻨﺪﺍﻥﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﺎﻫﺎﯼ ﻋﺮﻭﺱ ﻭ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺣﻨﺎ ﺍﻏﺸﺘﻪ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻄﺮ ﺧﻮﺷﺒﻮ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ، ﻋﺮﻭﺱ ﺳﺮﻣﻪ ﻭﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎ ﻣﺤﻠﯽ ﻭ ﺭﻧﮕﺎﺭﻧﮓ ﻭ ﺯﯾﺒﺎ ﻣﯿﭙﻮﺷﻨﺪ . دعوت ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ  ﻃﺮﻓﯿﻦ  توسط ﻗﺎﺻﺪﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖﺩﻭﺭ ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﮔﺴﯿﻞ ﻣﯿﺸﺪ ﺑﻄﻮﺭ ﺷﻔﺎﻫﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﮕﺮﻓﺖ .ﻋﻤﻪ ﻭ ﺧﺎﻟﻪ ﻭ ﺩﺍﯾﯽ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﻗﻮﺍﻡ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻭ  به ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﺍﻣﺎﺩ  ﺑﻪ ﺩﻋﻮﺗﯽ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻋﺮﻭﺱ ﻣﯽ ﭘﯿﻮﺳﺘﻨﺪ  ﻭ ﺑﺎ ﺷﺎﺩﯼ ﻭ ﺳﺮﻭﺭ ﻭ ﺍﻭﺍﺯ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﻭ ﻭ ﮐﻒ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺮﺍﺳﻢ  ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﯿﺎﻓﺖ  ﻭﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻋﻘﺪ ﻭ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﺑﺎ ﻫﻢ  ﺑﻮﺩ ﺭﺳﻢ ﻭ  ﺍﯾﯿﻦ ﻋﺮﻭﺱ ﺑﺮﻭﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻥ ﺍﺩﺍﻣﻪﻭﭘﺲ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻭﻋﺪﻩ ﻧﺎﻫﺎﺭ ﻭ ﺷﺎﻡ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﺍﺩﺍﻣﻪ  ﺩﺍﺷﺖ  .ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦﮔﻮﻧﻪ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﺳﺎﺯ ﻭ ﻧﻘﺎﺭﻩ ﻭ ﯾﺎ ﺳﺎﺯ ﻭ ﺩﻫﻞ ﺑﺎ ﺭﻗﺺ ﻭ ﺍﻭﺍﺯ ﻣﺤﻠﯽ ﻭ ﺷﺎﺩﯼ ﻭﭘﺎﯾﮑﻮﺑﯽ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﺗﯿﺮ ﻭ ﺗﻔﻨﮓ ﭼﺎﺷﻨﯽ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻫﯿﺠﺎﻧﺎﺕ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻣﯽ ﺍﻓﺰﻭﺩ ﻭ ﺟﺸﻦ ﺗﺎﭘﺎﺳﯽ ﺍﺯ ﺷﺐ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻭ ﻧﮑﺘﻪ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻬﻨﮕﺎﻡ  ﻋﺮﻭﺱ ﺑﺮﻭﻥ ﻗﺒﻼ‌ ﺍﻗﺎ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺮ ﻭﺻﺪﺍ ﻭ ﺍﻭﺍﺯ ﻟﺐ ﺭﻭﺩ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺧﺎﺹ ﺩﻭﻣﺎﺩ ﻭﺭﻭﯾﯽ  ،ﺑﺪﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺣﺠﻠﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪﯼ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺭﻭﺩ ﺧﺎﻧﻪ ﺣﻤﺎﻡ ﻭ ﻣﻠﺒﺲ ﺑﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﻭﯾﮋﻩﺩﺍﻣﺎﺩﯼ ﻭ ﻧﻘﻞ ﻭ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﻭ ﭘﻮﻝ  ﺧﺮﺩ ﺑﺮ ﺳﺮﻭ ﺭﻭﯾﺶ ﻣﯿﺮﯾﺨﺘﻨﺪ ﻭ ﺻﺪﺍﯼ ﮐﻞ ﻭ  شاباش (ﺷﺎﺩﺑﺎﺵ)ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﺑﺎ ﺳﺎﺯ ﻭ ﺩﻫﻞ ﺑﺴﻮﯼ ﻣﻨﺰﻝ ﻋﺮﻭﺱ ﺑﺪﺭﻗﻪ ﻭ ﺟﻬﺖ ﻫﻤﺮﺍﻫﯽ ﺑﺎ ﻋﺮﻭﺱ ﻭ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺑﺎ ﺍﺳﺐ ﻭﯾﺎ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺨﺖ ﻣﯿﻨﻤﻮﺩﻧﺪ ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﯾﮏ ﺭﺳﻤﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻃﺎﯾﻔﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺮﺩﻥ ﻋﺮﻭﺱﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﻓﺎﻣﯿﻞ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺳﻌﯽ ﻣﯿﮑﺮﺩ  ﺗﺎ ﯾﮏ ﭼﯿﺰﯼ  ﻭ ﯾﺎ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﯾﺎﮔﻮﺳﻔﻨﺪﯼ ﯾﺎ ﮔﻮﺳﺎﻟﻪ ﯼ ﺑﯽ ﺧﺒﺮ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻋﺮﻭﺱ ﺑﺮﺑﺎﯾﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻭ ﺯﺭﻧﮕﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪﺍﺛﺒﺎﺕ ﺑﺮﺳﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﻬﻢ ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﻋﺮﻭﺱ ﺧﺎﻧﻢ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻋﺮﻭﺱ ﻣﺠﺪﺍﺑﺎﺯ ﻣﯿﮕﺮﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺭﺳﻢ ﺍﺯ ﺩﯾﺮ ﺑﺎﺯ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻡ ﺍﺟﺮﺍ ﻣﯿﺸﺪﻩ . ﻭ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺩﺭ ﺑﻌﻀﯽﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺷﺪﻥ ﻋﺮﻭﺱ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻧﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺭﺳﻢ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺤﮑﯿﻢ ﺯﻧﺪﮔﯽﺑﻪ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﻣﺎﻟﯽ ﻋﺮﻭﺱ   ﭼﯿﺰﯼ (ﭘﺎﺭﻧﺠﻮﻥ) ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﻃﻠﺐﻣﯿﮑﺮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﻫﻨﺪ  ﻋﺮﻭﺱ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﯼ  ﺑﻌﺪﺍﺯ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﭼﻨﺪﻧﻔﺮﺍﺯﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﻋﺮﻭﺱ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﻣﯿﺮﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﻬﺎﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﭘﺎﮔﺸﺎ  ﺩﻋﻮﺕﻣﯿﮑﺮﺩﻧﺪ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﭘﺎﮔﺸﺎﺩﺭﻣﻨﺰﻝ  ﻋﺮﻭﺱ ﺗﻌﺪﺍﺩﯼ ﺍﺯ ﻓﺎﻣﯿﻞ   ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺍﺯﺑﺴﺘﮕﺎﻥﻭﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯿﺸﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﯽ ﺩﻋﻮﺕ ﺍﺯ ﻓﺎﻣﯿﻞ ﻫﺎﯼ ﻃﺎﯾﻔﻪ ﻋﺮﻭﺱ ﺑﻪ ﻣﺠﻠﺲ ﺑﺎ ﻫﺪﺍﯾﺎﯼﻭﯾﮋﻩ ﺟﻬﺖ ﻋﺮﻭﺱ ، ﻣﻮﺭﺩ ﭘﺬﯾﺮﺍﯾﯽ ﻣﻔﺼﻞ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻋﺮﻭﺱ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯿﮕﺮﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﮔﻮﺷﺖ ﻣﺼﺮﻓﯽ ﺑﻪ ﻫﺮﻣﯿﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻋﺮﻭﺱ ﻣﯿﮕﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﮐﻼ‌ ﻣﺨﺎﺭﺝ ﻋﺮﻭﺳﯽﻣﻘﺪﺍﺭﯼ ﺗﻮﺳﻂ  ﭘﺪﺭ ﻋﺮﻭﺱ ﻭ ﻣﺎﺑﻘﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺗﻬﯿﻪ ﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﯿﮕﺮﺩﯾﺪ  ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ﺷﺎﻣﻞ ﺩﻭ ﻭﻋﺪﻩ ﻧﻬﺎﺭ ﻭ ﺷﺎﻡ ﻣﯿﺸﺪ.   ﺑﺪﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺑﺎ ﺧﻮﺷﯽ ﻭ ﻫﻠﻬﻠﻪ ﻭﺷﺎﺩﯼ ﺑﭙﺎﯾﺎﻥ ﻣﯿﺮﺳﺪ ﻭ ﻫﺮﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ  ﺧﻮﯾﺶ ﻣﯿﺮﻓﺖ در ﺿﻤﻦ ﺭﺳﻢ ﻭﺳﻨﺖ ﮐﻬﻦ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻡ ﻭ ﻗﻮﻡ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻤﺮﻭﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺗﯽ ﺩﺭ ﻧﺤﻮﻩ ﻭ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺍﻥ ﺳﻨﺘﻬﺎﮐﻢ ﮐﻢ ﺣﺬﻑ ﮔﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﻣﯿﺸﻪ ﮔﻔﺖ ﺍﺳﺎﻧﺘﺮ ﻭ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﮐﻤﺮ ﺷﮑﻦ ﺗﺮ ﻭﺳﺨﺘﺮ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ ﺍﻟﺒته ،ﺑﺴﺘگی ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻭ ﻫﻢ ﺍﮐﻨﻮﻥ  ﻫﻢ ﺳﻬﻞ ﻭﻫﻢ ﺍﺳﺎﻥ  ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ  گاهی سختر ،ﻧﮑﺘﻪ ﻣﻬﻢ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻋﻤﻞ ﻃﻼ‌ﻕ  ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍین  ﻗﻮﻡ ﻭﺩﯾﮕﺮ اقوام مرتبط  ﻧﺎ ﭘﺴﻨﺪ ﻭ ﻭ ﺟﺪﺍﯾﯽ ﺭﺍ ﻧﮑﻮﻫﺶ ﺑﺎﺭ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯿﮑﺮﺩﻧﺪ . ﻭﻫﻢ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺳﺎﻻ‌ﻧﻪ ﺷﺎﻫﺪﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺟﺪﯾﺪ ﺗﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﺖ ﺩﯾﺮﯾﻨﻪ ﻭ ﮐﻬﻦ ﻫﺴﺘﯿﻢ . ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﮔﺎﻥ:  ﺯﻫﺮﺍﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ  ﻭ ﻣﻨﻮﭼﻬﺮ ﯾﻮﺳﻔﯽ



بهشت کوچک و زیبای (بوون (بوان Bavan) کمی آنطرفتر از حسنی سر راه دیار کهن نور آباد ممسنی -دشمن زیاری با طبیعت زیباتر از نامش و چشمه سارها و رودخانه های جاری و  چاه چشمه های زندگی بخش و هدیه بخش مواهب طبیعی ،آبشارهای کم نظیر فصلی و دایمی با درههای عمیق و انبوه درخت و درختچه های گوناگون از جمله درختان معروف بلوط زاگرس و درختان مو یا رز با خوشه های زرین و یاقوتی انگور و غوره دشمن زیاری معروفیت خاص خود را داراست .چهار فصلش زیباست و وصف نشدنی                        غوره دشمن زیاری =Sour Grape Juice

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی =َAll good things come to you if wating  

چیزی در همین مایه ها  تا کی صبر کنی - باید صبر کنی دیگه

بجز موارد خاص و کم فرصت نتیجه اغلب صبر کردنها به خیر و خوشی می انجامد امیدوارم برای شما هم خوب و خوشایند باشد !!


گذر گاه (ایلراه ) مهم ایل قشقایی بسوی ییلاق و سردسیر، سمیرم



خاطراتی از گذشته مادر بزرگ

گذر گاهها و نماد ها ی ایل

سرزمین کاریان کهن قشلاق و خاستگاه باصری کلمبه ی اولاد حاجی عزیز، جنب آتشکده و قلعه گلی کاریان

ﻭ ,ﺩﺭ ,ﺍﺯ ,ﻋﺮﻭﺱ ,ﺑﻪ ,ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ,    ,ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻋﺮﻭﺱ ,ﻋﻘﺪ ﻭ ,ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ,دشمن زیاری ,دشمن زیاری مربوط

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه دستگاه دلمه پیچ | خرید دلمه ساز Dolmer ataruavar پژوهشکده مجازی طراحی صنعتی ایران خلوت تابناک(خبری وادبی...) کهنه ترین دلتنگی ها تورهای پوکت تایلند | هتل های پوکت وبلاگ همسفران شهرری فروشگاه اینترنتی پوشاک سایز بزرگ سکسن glotpercany کنترلرهای صنعتی